Loft GO! er en nett og elegant elsykkel
Den er ordentlig fin, og du er like fin når du kommer frem dit du skal. Du sitter nemlig rett opp og ned på et behagelig sete og med ergonomisk riktig sittestilling. Electra sin patenterte ramme avlaster hofter, korsrygg og skuldre. Og ikke minst - du blir ikke svett, med mindre du selv ønsker å sykle med motoren avslått.
Det fine med å velge en elsykkel fra Electra er at du blir fornøyd og vi blir fornøyd. Alle blir fornøyd. Vi har laget en artikkel som sammenligner egenskapene til Loft GO og Townie Commute GO. Les mer her ... Du kan også se video av de ulike modellene. Les mer her ...
Kort oppsummert er dette en helårs elsykkel med Bosch Active Line motor og 400Wh batteri. 8 gir av typen Shimano Nexus. Hydrauliske skivebremser. 5 motor-modus. Trilleassistanse. Fult utstyrt med ALT du trenger. 5 år garanti på elsykkel-systemet til Bosch. 3 år serviceavtale. Smilegaranti.
Garanti
Sykkelpikene leverer sykkelen med smilegaranti :-) Bosch gir 5 år garanti på motor, elektrisk og batteri. Sykkelpikene gir 3 år gratis service (les mer...). Norges lover gir deg full reklamasjonsrett (når du kjøpes fra norsk butikk. For eksempel Sykkelpikene). Sykkelpikene er Norges største forhandler av Electra og kjøper utelukkende direkte fra produsent. Sykkelpikene sine ansatte er Bosch-sertifiserte. Det har seg slik at til og med sjåføren som kjører mellom våre butikker og leverer til våre kunder er Bosch-sertifisert.
Riktig sittestilling
Dette er en elsykkel til allsidig hverdagsbruk. Sittestillingen er oppreist slik at du får blikket fremover. Helt perfekt i travle gater. Sete er behagelig og styret er buet. Electra sin patenterte ramme er så godt egnet at den passer så og si alle. Rammen er utformet slik at føreren får strekt benet helt ut under sykling, samtidig som foten rekker ned til bakken ved stans. Dette gir føreren god kontroll, samtidig som sikkerhet og ergonomisk sittestilling ivaretas på best mulig måte.
Passer alle
Rammen er patentert - den er rett og slett ekstremt godt egnet til allsidig hverdagsbruk. Rammens utforming i kombinasjon med mye justeringsmulighet i både høyde og vinkel på sete og styre gjør den meget fleksibel. Sykkelpikene selger flere elsykler enn mange grossister. Vi har til nå kun en håndfull eksempler på voksne som ikke passer, eller føler at de ikke passer en elsykkel fra Electra. Sykkelen leveres kun i én størrelse. Electra eies av verdens største sykkelprodusenter (Trek). Det sier kanskje seg selv ... når verdens største produsent bestemmer seg for å levere modellen i kun én størrelse så er den laget for å passe så og si alle. Når setet er på det laveste er det ca. 72 cm ned til pedalene. Samme mål på det høyeste er ca. 93 cm.
Når et par skal bruke samme sykkel velges det ofte en damesykkel. Vi liker egentlig ikke å kalle variantene for damesykkel og herresykkel. Det er likevel slik at damesykler er litt lavere og litt kortere mellom sete og styre. Loft GO er et bra valg for par, da den har et unisex-utseende.
Brukervennlighet slik du forventer
Totalt sett er dette en helårssykkel, laget for å brukes. Bosch er sammen med et par andre produsenter markedsledende på teknologi, rekkevidde, brukervennlighet og holdbarhet. Det er brukt ekstremt mye tid på å lage et system som fungerer bra i alle situasjoner. Sykkelen har trilleassistanse. Dobbel støtte sikrer sykkelen med god og stødig parkering.
Batteri og motor
Motor og batteri er levert fra Bosch - markedslederen på elsykkel-teknologi. Motoren heter Bosch Active Line. Du kan være sikker på å gjøre et bra valg når du velger elsykkel med motor og batteri fra Bosch. Ingen er bedre enn Bosch, men det finnes noen som er like bra. Motoren er på kranken og batteriet på rammen. Displayet på styret gir full oversikt over klokkeslett, rekkevidde, batterinivå, hastighet, med mer. Det er også her du velger 5 ulike motor-modus: OFF, ECO, SPORT, TOURING og TURBO. Når motoren er slatt av fungerer den som en vanlig sykkel. I turbo går den ikke fortere, derimot gir motoren mer kraft og er mer responsiv. Det er helt umulig å si noe om rekkevidde. Det er forskjellig hos alle. Det kommer an på vekt, terreng, lufttemperatur, motor-modus, osv ... Hvis vi skal driste oss til å si noe om rekkevidde så stoler vi på det leverandøren sier: Batteriet har en rekkevidde på 40 - 120 km, avhengig av terreng og modus. Du kan uansett være sikker på at Bosch sine systemer er blant dem med lengst rekkevidde. Displayet kan tas av og legges i vesken når du ikke bruker sykkelen. Loft GO er utstyrt med 400Wh batteri. Det er mulig å kjøpe ekstra batteri i tre størrelser: 300, 400 og 500 Wh. Det fine med Bosch er at alle sykler, uansett merke, bruker samme type batteri. Dimensjoner er helt like. Du kan dermed bruke batteriet til din venn dersom ditt er tomt. Lading fra 0 - 100 % tar ca 3,5 time. Fra 0 - 50 % ca 1,5 timer.
Montering
Elsykler som leveres fra Sykkelpikene ankommer i stor eske, 99 % ferdig montert. Det er verd å legge merke til siden enkelte utenlandske forhandlere leverer i liten ekse med MYE montering. Ved kjøp i butikk leveres sykkelen helt ferdig montert. Når du bestiller i nettbutikken må du ferdigstille resten selv. Men ikke vær urolig - dette er veldig enkelt. Det er kun store deler igjen. Slik som sete og pedaler. Alt teknisk er ferdig. Dersom du står helt stille så hjelper vi deg over telefon. Med et minimum av praktisk erfaring klargjøres sykkelen på under 30 minutter. Vi bruker 10-15 minutter.
Electra som sykkelmerke
Electra er amerikansk, og har eksistert i en mannsalder. Electra er blant de største sykkelmerkene i USA og eies av verdens største sykkelprodusent (Trek). Elsykler som leveres til Sykkelpikene monteres i Tyskland. Les mer on Electra på våre hjemmesider.
Vintersykling
Det er helt i orden å bruke sykkelen hele året. Det er et par forberedelser som er anbefalt å gjennomføre før minusgradene setter inn. Vi anbefaler å besøke et sykkelverksted og informere dem om å klargjøre sykkelen for vintersykling:
- Bytte til vinterdekk/piggdekk. Sykkelen bruker vanlige vinterdekk. Du kan kjøpe hos oss eller et hvilket som helst annet sted.
- Olje og smøre drivverk. Samt olje og smøre utover vinteren.
- Stramme muttere og skruer. Snøen er humpete - for at sykkelen skal beholdes intakt må skurer og muttere være strammet godt.
- Smøre girwiere. På samme måte som alle andre wiere som er trekt i en strømpe vil det også danne seg kondens her. Når kondensen fryser blir vannet til is og "låser" girwieren. Resultatet er ikke ødeleggende, men du kan ikke gire før wieren er varmet opp igjen. Et sykkelverksted presser fett inn i strømpen for å forhindre dette.
I tillegg er det et par andre forhåndsregler:
- Batteriet lagres innendørs når det ikke er i bruk.
- Bruk trekk som beskytter batteriet. Slik som denne.
- Vær flink med vedlikehold og tilsyn.
- Veisalt spyles av med sprederstråle på hageslangen. Vær oppmerksom på at sykkelen må tørke før den settes ut i minusgrader igjen. Hvis ikke kan vannet fryse og verste tilfelle ødelegge sykkelen.
- Sykkelen bør stå under tak, ideelt sett i en garasje, men i det minste få lov til å tørke en gang i blant.
- Batteriet på elsykkel er som alle andre batterier ikke spesielt glad i mange minusgrader. Det samme gjelder mobiltelefoner, bilbatterier og alle andre elsykler. Når det er skikkelig kaldt (for eksempel -10 grader), så er det kanskje lurt å vurdere å la sykkelen så.
Vedlikehold
I bruksanvisningen står det veldig mye nyttig informasjon. Sett deg inn i denne og du vil få all informasjon du trenger. Loft GO er utstyrt med gir og bremsesystem som trenger spesielt lite vedlikehold. Girjustering er så enkelt at du gjør det helt fint selv. I utgangspunktet er vedlikehold likt på elsykkel og vanlig sykkel. Elsykkel har i tillegg batteri og motor, men her er det ingenting for deg å vedlikeholde :-) I forhold til motor og batteri er det eneste du må tenke på å ikke utsette sykkelen for veldig mange minusgrader. Vanlig vask og oljing/smøring utføres ved behov. Ikke bruk sterke kjemikalier ved vask. Spyl av med sprederstråle. Ikke spyl opp under motoren.
Spesifikasjoner
Fargen er lyseblå med matchende brunfarge på sete, dekk og håndtak (lys kant rundt dekkene, slik som miljøbildene viser). Dekkene er 28" (700c x 2,0"). Hydrauliske skivebremser og bagasjebrett/frontbrett i matchende farger. Sykkelen leveres med alt du trenger: bagasjebrett, frontbrett, LED lys foran og bak, ABUS rammelås, lakkerte skjermer i samme farge som sykkelen, ringeklokke i samme farge som sykkelen, kabler og wiere som er trekt innvendig gjennom rammen. Nøkkelen brukes til både rammelås og låsen som sikrer batteriet. Delene og sykkelen er i sin helhet laget i værbestandig materiale. Rammen er av aluminium. Dekkene er laget av punkteringsfritt kevlar. 8 interne gir av typen Shimano Nexus gir sømløs giring uten at kjedet hopper opp og ned mellom tannhjulene. Både gir og bremser er godt beskyttet og trenger mindre vedlikehold.
- Gir: 8 gir. Shimano Nexus, m/Freewheel, 36H.
- Motor: Bosch Active Line Cruise.
- Batteri: Bosch 11Ah, 400wh, 36V
- Farge: Aqua. Det vil si lyseblå. Blank, ikke metalic.
- Ramme: Aluminium-alloy. 6061-T6, Flat Foot Technology.
- Gaffel: Hi-Ten steel unicrown, rett/konisk.
- Headset: 1 1/8" steel gjenget/semi-integrert.
- Bremser: Front: Tektro Hydraulic Disc Brakes, 36H Bak: Tektro Hydraulic Disc Brakes
- Felg: Aluminium-alloy. 36H.
- Spiler: 14G stainless, m/messing koblinger.
- Nav forhjul: Aluminium-alloy.
- Nav bakhjul: Aluminium-alloy.
- Dekk: Schwalbe Fat Frank 700 X 2.0", dekk m/punkteringsbeskyttelse - Kevlar Guard Casing, 67TPI.
- Kranksett: Aluminium-alloy. Smidd FSA, 170 mm.
- Pedaler: Aluminium-alloy. M/sklibeskyttelse og orange refleks.
- Giring: Shimano Nexus, bytter gir med vrider på håndtaket, 8-gir.
- Drev: Shimano, 20T.
- Kjede: KMC X10e, 1/2' x 3/32".
- Bremsehåndtak: Aluminium-alloy. Shimano Nexus, 4-Fingre justerbar.
- Sadel: Ergonomisk m/støtdempende elastomer.
- Setepinne: Aluminium-alloy. Dobbel bolt, micro justerbar, 27.2mm X 350mm.
- Styre: Aluminium-alloy. Townie, 6061-T6.
- Stem: Aluminium-alloy. Smidd, 22.2mm, Quill.
- Håndtak: Electra, sadel matchende leatherette.
- Driftstemperatur (omgivelser): -10 til +40 celsius. Må ikke utsettes for frostspreng, som oppstår dersom regnvann trenger inn og ikke rekker å renne vekk eller tørke før det fryser til is.
- Lagringstemperatur (omgivelser): -10 til +60 celsius.
- Ladetemperatur (omgivelser): 0 til + 40 celsius.
- Beskyttels mot omgivelser (motor og batteri): IP 54.
- Vekt: 20 kg
(Tekstinnhold kan ikke kopieres uten samtykke fra Sykkelpikene AS)
created with FormCrafts