Hva skjer når du kjøper sykkel på nett?

Det er trygt å kjøpe sykkel og elsykkel på nett. Du har de samme mulighetene til service og de samme rettighetene til reklamasjon og garanti uansett hvor du bor. Og vi skal hjelpe deg like godt som om du kjøper i butikk.

 

Frakt og levering

Hente selv / klikk og hent

Frakt og montering til våre butikker er selvfølgelig helt gratis. Sykkelen leveres 100 % ferdig montert, slik at du kan sykle hjem. Unntaket er enkelte rimelige manuelle sykler som selges billigere på nett i umontert tilstand. Det kommer eventuelt tydelig frem på produktsiden. Alle elsykler leveres ferdig montert.

 

Hjemlevering med egen varebil

Vi leverer elsykler hjem med egen varebil til adresser sentralt på Vest-, Sør- og Østlandet. Vi leverer også til enkelte adresser langs hovedveier mellom Oslo-Bergen, Oslo-Stavanger, Stavanger-Bergen og Oslo-Trondheim. Syklene leveres 100 % ferdig montert og du får opplæring og tilpassing på stedet.

 

Hjemlevering med Posten / Postnord

Ønsker du å bestille med hjemlevering fra Posten/Bring eller Postnord, leveres sykkelen 99 % ferdig montert. Det vil si at styret må snus og pedalene settes på. Vi har sjekket at sykkelen fungerer før vi sender.

 

Service og reparasjon

Alle syklene bruker deler som et normalt sykkelverksted kan gi service og reparere. Det er ikke nødvendig å ta service og reparasjon hos oss for å opprettholde rettighetene til reklamasjon og garanti. Skulle det være nødvendig med en spesialdel som kun fås gjennom produsent, kan den bestilles via vår kundeservice.

 

Alle sykler som kjøpes hos Sykkelpikene har 5 års gratis serviceavtale. For å få servicen gratis må det utføres i våre egne butikker.

 

Reklamasjon

Vi skal selvfølgelig hjelpe deg, selv om du bor et stykke unna våre butikker. Du skal være like trygg og du skal få like god hjelp uansett hvor du bor. Alle saker behandles individuelt hos vår kundeservice. Etter at saken er godkjent som reklamasjon, vil vi i alle tilfeller forsøke å løse saken gjennom et lokalt sykkelverksted. Dersom feilen ikke lar seg løse på vanlig måte, må vi sammen vurdere hva som skjer videre. Det kan for eksempel være å bytte (sende ny og ta i retur). I alle tilfeller faller selvfølgelig kostnaden på oss.

 

Garanti

På samme måte som reklamasjon, får du selvfølgelig like god service på garantisaker, selv om du ikke bor i nærheten av våre butikker. Alle saker behandles individuelt hos vår kundeservice. Etter at kundeservice i samarbeid med produsent (garantiutsteder) har godkjent saken, vil vi i alle tilfeller forsøke å løse saken gjennom et lokalt sykkelverksted. Dersom feilen ikke lar seg løse på vanlig måte, må vi sammen vurdere hva som skjer videre. I alle tilfeller faller selvfølgelig kostnaden på oss.

 

Våre butikker

Sykkelpikene har egne fysiske butikker. De finner du her. Når du kjøper på nett kan du fritt benytte deg av service i alle våre butikker. Du kan heve de samme rettighetene i våre butikker selv om du har kjøpt på nett.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.