Trygg handel
Kundeservice
Sykkelpikene har butikker og nettbutikk. Finn våre butikker her. Vi tilbyr kundeservice på telefon, epost og i alle våre butikker. Det er mulig å få hjelp i butikk selv om ordren er kjøpt på nett. Kunder som kjøper på nett kan besøke våre butikker for å angre, bytte, reparere, reklamere eller få service på andre måter.
Betaling
Sykkelpikene bruker anerkjente betalingsleverandører. Det sikrer trygg betaling for både selger og kjøper. Det er mulig å betale med kort, faktura, delbetaling og betalingsutsettelse. Dermed kan du få varen før du betaler. Betalingsalternativene vises i kassen før betaling.
Frakt
Ordre i nettbutikken sendes med Posten, Bring eller Postnord. Vi pakker og sender hver dag. Det er også mulig å hente selv i våre butikker. Fraktalternativene vises i kassen før betaling.
Reklamasjon og garanti
Sykkelpikene kjøper varer fra offisielle leverandører. Det er dermed mulig å skaffe reservedeler og kunnskap når det er nødvendig. Sykkelpikene har dermed heller ingen egeninteresse i å avslå reklamasjon/garanti, så lenge den er reell. Det kan av og til oppstå tilfeller der årsaken er vanskelig å avgjøre. Det gjelder spesielt sykler hvor delene har ulik levetid i forhold til vedlikehold, bruk og slitasje. I slike tilfeller bruker vi egen erfaring, produsentens erfaring og sunn fornuft. Blir ikke saken løst har kunden mulighet til å klage på avgjørelsen. Sykkelpikene tilbyr i så fall følgende løsning:
- Send klage på epost til kundeservice@sykkelpikene.no og merk emnefeltet med "Klage på avgjørelse".
- Saken blir eskalert og vi forsøker å løse den på enkleste mulig måte.
- Blir vi ikke enige kan saken eskaleres videre til forbrukeradvokat (uavhengig tredjepart). En slik konklusjon vil i de fleste tilfeller baseres på forbrukerkjøpsloven og de fakta som allerede er presentert i saken. Sykkelpikene betaler kostnaden for advokat dersom det er feil, mangler eller kritikkverdige forhold på Sykkelpikenes side.