BETAL I NETTBUTIKK

I nettbutikkenkan du betale med:

  • Kort.
  • Faktura med 14 dager forfall fra Klarna.
  • Delbetaling og betalingsutsettelse fra Klarna.
  • Delbetaling og betalingsutsettelse fra Santander.
  • Klarna konto.

 

BETAL I BUTIKK

I butikk kan du betale med:

  • Debetkort.
  • De vanligste kredittkort.
  • Kontanter.
  • Delbetaling og betalingsutsettelse fra Santander.

 

BEDRIFT

Bedrifter, lag, foreninger eller offentlige kan få faktura på epost eller EHF.

 

 

PROBLEMER?

Ring oss på telefon 99223489 for hjelp eller for å melde tilbake om et problem. Det er ikke helt uvanlig å få problemer med betaling i nettbutikker. Det er ofte ulike årsaker ettersom du ønsker å betale med kort eller utsettelse. Dette er de vanligste årsakene.

 

BETALING MED UTSETTELSE

Dette er et alternativ som må godkjennes av en tredjepart. Det gjelder betaling med for eksempel faktura, delbetaling eller betalingsutsettelse. For å få godkjent utsettelse må følgende være riktig:

 

  • Du har fylt ut med ditt fulle navn, slik det er registrert i folkeregisteret. Hvis du for eksempel forkorter mellomnavnet ditt, så klarer ikke systemet å gjennomføre kredittsjekk.

  • Du har fylt ut med din registrerte bostedsadresse, slik det er registrert i folkeregisteret. Det er ikke mulig å sende varer til en annen adresse. Dette er for å hindre svindel ved at noen andre bruker din informasjon for å kjøpe til seg selv.

  • Du er over 18 år.

  • Du har tilstrekkelig betalingsevne for beløpet i ordren. Det gjennomføres en kredittsjekk når du kjøper med utsettelse. Det er en automatisk prosess som ikke alltid klarer å fange opp tilstanden på nåværende tidspunkt. Det løser seg ofte ved å ringe til betalingsleverandøren for å avklare situasjonen direkte med dem. Klarna kundeservice telefon: 21018991. Santander kundeservice telefon: 21083000. Dersom du for eksempel har kjøpt to ordre på kort tid, så kan det hende systemet mistenker svindel og sperrer ordren av den grunn. Det kan for eksempel også hende at systemet sperrer ordren selv om du har god betalingsevne dersom du har et utestående beløp hos samme betalingsleverandør.

  • Noen arbeidsplasser har sperre på IT-systemet for å unngå denne typen aktivitet. I så fall må du prøve å kjøpe på din egen pc/mobil på ditt eget nettverk.

 

BETALING MED KORT

Dette håndteres som kontant betaling og blir dermed ikke begrenset av de samme vilkårene som med betalingsutsettelse. Det kan likevel skje feil. Dette er de vanligste årsakene:

 

  • Svikt i kommunikasjon mellom nettbutikk, Bank-ID og banken din. I slike tilfeller er det ikke annet å gjøre enn å prøve igjen senere. Det kan også være lurt å lukke nettsiden helt og starte på nytt. Det har vært en del problemer med Bank-ID, selv om det har blitt mye bedre med årene. Hvis du mistenker problem med Bank-ID, så må du kontakte banken din.

  • Noen arbeidsplasser har sperre på IT-systemet for å unngå denne typen aktivitet. I så fall må du prøve å kjøpe på din egen pc/mobil på ditt eget nettverk.

  • La oss bare innse det ... av og til har vi ikke balansert saldoen riktig på kontoene. Sjekk at du har dekning på kortet.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.