Yuba Spicy Curry transportsykkel

Pakketilbud

(1)
Varenr: 110900
49 990,-
Bekreftet til lager 07.02.2020
  • 0Intern
  • 0Nettbutikk
  • 0Sykkelpikene Bergen
  • 0Sykkelpikene Oslo Bogstadveien
  • 0Sykkelpikene Oslo Eventyrbrua
  • 0Sykkelpikene Oslo Grünerløkka
  • 0Sykkelpikene Stavanger
  • 0Sykkelpikene Trondheim
Delbetaling velges i kassen
Månedsbeløp Antall måneder Eff. rente Totalt Kostnad Delbetaling forutsetter inngåelse av kredittavtale med Santander med kredittkort etter en kredittvurdering.
BeskrivelseTilbehør Produktanmeldelse
Beskrivelse

Prisen inkluderer gratis sykkelkurv Yuba Bread Basket til en verdi av 1.899 kr.  

 

Prisbelønt transportsykkel

Det er veldig gøy med Spicy Curry. Det er en fantastisk transportsykkel, som har blitt tatt godt imot i Norge. Gullvinneren fra Europas største sykkelmesse (Eurobike) er nå lansert i ny utgave med blant annet ny motor og større batteri.

 

Yuba Spicy Curry

Ser du etter en transportsykkel? Da bør du absolutt vurdere denne. Yuba er et amerikansk merke, og som vi alle vet liker amerikanerne å lage ting stort og robust. Denne sykkelen er ingen unntak. Prisvinneren fra 2015 har blitt enda bedre med ny motor Bosch Cargo Line og større batteri. Opp fra 400 Wh til 500 Wh. En elsykkel skapt for tunge oppdrag og lang rekkevidde. 10 gir tar deg fint opp bratte bakker. Modellen kan utstyres med tilbehør for alle situasjoner. Det lave bagasjebrettet gir lavt tyngdepunkt og god stabilitet. Med lavt tyngdepunkt sitter barna tryggere og de klarer ofte å "kravle" opp på sykkelen helt selv. Du kan også lese om erfaringene til andre kunder i bloggen vår. For eksempel tilbakemeldingen fra Geir: https://www.sykkelpikene.no/blogg/i-marka-med-yuba-spicy-curry.art

 

136 kg last pluss fører

Rammen er av aluminium som har sine fordeler med lav egenvekt. Sykkelen veier bare 27 kg til tross for sin robuste utførelse. På bagasjebrettet er det rikelig med plass. Det er hele 90 cm langt. Spicy Curry er helt klart en skikkelig lastesykkel. Den er klargjort med hull og skruehull for montering av ekstrautstyr. Her er det mulig å lage utstyret selv eller kjøpe originalt ekstrautstyr for transport av barn eller varer. Bagasjebrettet har integrert feste for opptil to Yepp Maxi EasyFit.

 

Elsykkel

Spicy Curry V3 er utstyrt med Bosch Cargo Line motor, Bosch Kiox display og Bosch 500 Wh batteri. Cargo Line er helt ny motor utviklet for nettopp transportsykler. Antageligvis det beste som finnes på markedet. Her er kraft, funksjonalitet, brukervennlighet og teknologi samlet i en vanvittig god elsykkelpakke. 

 

Motoren er på kranken (mellom pedalene). Batteriet er festet på rammen, rett over pedalene. Batteriet er låst fast når det er montert på sykkelen og kan enkelt låses ut hvis du ønsker å lade inne. Det er mulig å lade batteriet på eller av sykkelen. Motoren oppleves som en forlengelse av kroppen. Nesten som om du har fått superkrefter. Motoren oppfører seg så så jevn og kontrollert at du aldri vil føle å miste kontrollen. Det er fem motor-modus: OFF, ECO, TOUR og TURBO. I OFF-modus er motoren slått av. Det er fult mulig å bruke sykkelen på vanlig måte uten hjelp fra motoren. Eneste forskjell er den er litt tyngre. Men slapp av - det går helt fint! Du ønsker sannsynligvis ikke å sykle uten motor, men det går helt fint. De andre modusene gir mer kraft og raskere respons fra motoren. I ECO-modus får du minst hjelp, men lengst rekkevidde. I Turbo er det mest kraft, men kortest rekkevidde. I Turbo er motoren også raskere til å reagere på dine bevegelser. Det vil si at du får maks effekt i enhver situasjon. Av den årsak vil det som regel være bedre å bruke ECO eller TOURING-modus i travle gågater. Du kan også være med på å påvirke best utnyttelse av batterikapasiteten ved å være aktiv i valget av motor-modus. Ved å velge tilstrekkelig kraft til situasjonen du er i kan rekkevidden forlenges betraktelig. Uansett hvordan du bruker motoren, kan du være sikker på å få plenty med kraft og rekkevidde. Hastigheten er lik på alle modus (maks 25 km/t).

 

Displayet er plassert midt på styret. Det er et informativt fargedisplay som er enkelt å bruke. Her vises blant annet hastighet, batterikapasitet, estimert gjenværende rekkevidde, klokke treningsdata og mye mer. Hvis du ønsker, kan displayet kobles til telefonen med gratis APP fra Bosch. Med APPen får du flere muligheter til å blant annet å aktivere «software-lås», som gjør at sykkelen ikke kan brukes med mindre den er koblet til ditt display. Det vil si at sykkelen må stjeles med DITT display for å fungere.

 

EL Mundo vs. Spicy Curry V3

Før du kjøper ny longtail transportsykkel bør du vurdere om det er EL Mundo eller Spicy Curry V3 som passer til ditt behov. Vi skal nå gå gjennom de viktigste forskjellene i egenskaper og bruk. Begge modellene passer til både lave og høye personer. Mange høye personer med lange armer sier de trives best på EL Mundo. Det er litt høyere og lenger ramme på EL Mundo. Dersom det sykles lange distanser hver dag, så er det helt klart en fordel med to store hjul som det er på EL Mundo. Det må igjen veies opp mot Spicy Curry sin fordel med lavt bagasjebrett, som igjen gir lavere tyngdepunkt og bedre balanse.

  • Elsykkel. Mundo har Shimano E8000 elsykkelpakke. Spicy Curry har Bosch Cargo Line. I ren motorkraft er det liten forskjell (teoretisk 5 Nm mer på Spicy Curry). Brukervennlighet, generell kvalitet og værbestandighet er også veldig likt.
  • Lastekapasitet. Mundo har som tidligere nevn 12 cm kortere bagasjebrett enn Spicy Curry. For dem som bruker sykkelen til vanlig transport av barn og pikkpakk er det tilstrekkelig lastekapasitet på begge modellene. Både når det gjelder kilo, plass og ekstrautstyr.  
  • Bakhjul og tyngdepunkt. Spicy Curry er karakteristisk med at bakhjulet er mindre enn forhjulet. Årsaken til det lille bakhjulet er for å få et lavere tyngdepunkt, et mer kompakt og stabilt hjul, men ikke minst for å gjøre det enklere å laste sykkelen med unger eller tunge gjenstander. På Spicy Curry klarer unger å "kravle" opp selv. Mundo har lik dimensjon på for- og bakhjul. Den største forskjellen i brukeropplevelse er at Mundo har høyere tyngdepunkt - noe som ikke nødvendigvis er negativt.
  • Ekstrautstyr. Mundo og Spicy Curry bruker mye av det samme ekstrautstyret, men har i tillegg egne tilbehør som bare passer på seg selv. I listen over felles tilbehør finner vi: Monkey Bars, Pop Top Cover, Bread Basket, Ring, Hold On Bars, Pin Lock (rammelås) og Soft Spot. I listen over tilbehør spesielt tilpasset Mundo finner vi: Go- Getter, Towning Tray, Side Boards, Yepp Maxi EasyFit og Leg-Up. I listen over tilbehør spesielt tilpasset Spicy Curry finner vi: 2-Go, 2-Go Extensions, Carry-On, Side boards, Yepp Maxi EasyFit og Roots. Baguette sykkelveske passer på Mundo, men ikke Spicy Curry. Med dette har modellene omtrent likt utvalg av ekstrautstyr, med unntak av at Mundo kan taue sykler med Towing Tray og Spicy Curry kan utstyres med transportbrett Carry-On. Begge modellene har integrert feste for opptil 2 barneseter av typen Yepp Maxi EasyFit.

 

I bilde under er Spicy Curry lagt over EL Mundo for å vise de grunnleggende forskjellene i utforming. EL Mundo er bare 2 cm lenger på total lengde, selv om det ser ut som mer på bilde.

 

 

Sammenligning av viktige spesifikasjoner mellom EL Mundo og Spicy Curry V3:

 

 EL MundoSpicy Curry V3
Motor:

Shimano

E8000

Bosch

Cargo Line

Motorkraft:70 Nm maks75 Nm maks
Motor-modus:

Off

Walk assist

Eco

Trail

Boost

Off

Walk assist

Eco

Touring

Sport

Turbo

Batteri:

500 Wh

36V, 14Ah

500 Wh

36V, 13,4Ah

Display:SC-E6010Kiox
Bagasjebrett:78 cm90 cm
Forhjul:26" x 2.15"26" x 2.15"
Bakhjul:26" x 2.15"20" x 2.0"
Fører høyde:150 - 200 cm  152 - 195 cm
Lastevekt:200 kg136 kg
Vekt:26 kg27 kg
Lengde:210 cm208 cm
Bremse:HydrauliskHydraulisk
Bremseskive:180 mm180 mm
Gir:1010

 

Vedlikehold og bruk

Sykkelen er laget for å brukes. Ikke vær redd for å bruke den hele året. Sett på piggdekk og bruk den så mye du ønsker. Det er normalt vedlikehold som på "vanlige" sykler. Det er ikke noe spesielt du trenger å vedlikeholde med elsykkelsystemet. Men du er antagelig mer opptatt av å beholde den tekniske integriteten i rammeverket, siden den skal tåle tung last. Gode råd for raskt og enkelt vedlikehold:

  • Skyll sykkelen med ferskvann ofte. Ikke spyl med hard stråle. Bruk egnet rensemiddel. Det er spesielt viktig å rense vekk salt og smuss og vinteren. om vinteren.
  • Smør drivverket etter behov.
  • Fyll luft i dekkene ofte.
  • Som tidligere nevnt er det anbefalt å ta med batteriet inn når det er kaldt ute (helst fra 10 plussgrader og lavere). Det er også mulig å kjøpe et trekk som beskytter mot kulde. Dette er spesielt anbefalt for dem som sykler i veldig lave temperaturer.
  • Bytt kjede når det er utslitt.
  • Juster bremser og gir etter behov. Drivverket blir fortere utslitt dersom du sykler med et gir som "hakker".
  • Sjekk sykkelen for løse skruer ofte. En løs skrue kan medføre følgekonsekvenser som kan være dyr å reparere.
  • Alle sykler liker å lagres under tak. Sykkelen bør parkeres på en måte som gjør at den har mulighet til å tørke jevnlig.
  • Vi anbefaler å levere sykkelen til rutineservice hos et sykkelverksted minst en gang i året. Hos Sykkelpikene får du gratis service de første årene. Les mer om gratis service her.

 

Spesifikasjoner

  • Gir: 10 gir
  • Ramme: Aluminium. Longtail.
  • Lastekapasitet: 136 kg, pluss fører.
  • Egenvekt: 27 kg (inkludert batteri)
  • Lengde: 202 cm
  • Størrelse: Passer personer mellom 152 - 195 cm.
  • Forhjul: 26" x 2,15"
  • Bakhjul: 20" x 2,0"
  • Motor: Bosch Cargo Line.
  • Maks motorkraft: 75 Nm.
  • Batteri: 500 Wh, 36 V, 13,4 Ah.
  • Display: Kiox.
  • Brems: Hydraulisk skivebrems med 180 mm bremseskive.
Tilbehør
Produktanmeldelse
Gjennomsnittlig vurdering:
(1)
Logg inn for å skrive anmeldelse...

Silje Remen 13.08.2019 Kjøpte denne sykkelen på Sykkelpikene på Grünerløkka på vårparten i år (2019), og har ikke angret et sekund! Jeg har nå brukt den i hele sommer, og jeg og sønnen min har fartet rundt land og strand, også med mye bagasje. Den har en kraftig motor, og jeg sitter og sykler lange, bratte bakker med tung last. Fantastisk! Jeg opplever den som stødig og lett å sykle, og tror dette er spesielt pga litt mindre bakhjul og lavt bagasjebrett/bakdel. Det føles som å sykle en vanlig sykkel, bare lettere. Ting å tenke på: Det er en lang og tung sykkel, og er litt utfordrende å få feks ned i min sykkelbod i en kjeller, men elsker du sykkelen din, tar du det som en treningsøkt! Den er TUNG å sykle dersom du blir tom for strøm - har ikke opplevd det ennå, og tenker at man må ta med lader hvis man skal på såpass lange turer t det er aktuelt. Fantastisk oppfølging og service av blide folk på Sykkelpikene på Grünerløkka! Barnet mitt elsker å sitte på! Vi gleder oss til mange flere fine sykkelopplevelser! Alt blir nærmere med en slik sykkel, og det er flere måneder siden vi har tatt trikk og buss!
 
Upassende?
Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.