7972 7972 7972 7972 7972 7972 7972 7972

Electra Townie GO! 8i Bosch Elsykkel

2017 mod, 8 interne gir, Lime

 PASSER ALLE

 UNIK KOMFORT OG ERGONOMI

 BESTSELGER I USA 5 ÅR PÅ RAD

Varenr: 526796
32 890,-
Velg Variant her:
Velg Variant her:
Ikke på lager (21 dager forventet leveringstid)
  • 1Intern
  • 0Nettbutikk
  • 0Sykkelpikene Bergen
  • 0Sykkelpikene Oslo Bogstadveien
  • 0Sykkelpikene Oslo Eventyrbrua
  • 0Sykkelpikene Oslo Grünerløkka
  • 0Sykkelpikene Stavanger
  • 0Sykkelpikene Trondheim
Delbetaling velges i kassen
Månedsbeløp Antall måneder Eff. rente Totalt Kostnad Delbetaling forutsetter inngåelse av kredittavtale med Santander med kredittkort etter en kredittvurdering.
BeskrivelseTilbehørAlternativer Produktanmeldelse
Beskrivelse

Nye Townie GO! er den perfekte el-sykkel. Dette er den fine el-sykkelen. Nye Townie GO! baseres på samme kjente TOWNIE ramme som før. Akkurat slik som første generasjon. Det er likevel noen endringer som er viktig å legge merke til. Her får du blant annet forbedret Bosch motor på kranken (pedalen), 8 gir og flere nyttige funksjoner som gjør at den fremstår som en ypperlig el-sykkel spesielt egnet for by sykling. Pedalene er plassert fremfor sete og gjør at du får rett rygg, blikket frem og behagelig sittestilling. Spesielt viktig for dem som sykler der andre trafikanter ferdes. Sete er som andre Electra sykler... stort og mykt. Sittestillingen kan justeres. Både sadel og styre kan heves, senkes og tiltes slik at det passer deg.

 

Sykkelen leveres med alt du trenger: bagasjebrett, LED lys foran og bak, ABUS rammelås, lakkerte skjermer i samme farge som sykkelen, kabler og wiere som er trekt innvendig gjennom rammen, lakkerte felger og dobbel støtte på midten. Nøkkelen til rammelåsen brukes til både rammelåsen og låsen som sikrer batteriet. Delene og sykkelen er i sin helhet laget i værbestandig materiale. På styret finner du bremser til foran og bak, giring på høyre side og panel for valg av kjøremodus på venstre side. På panelet er det en liten knapp som holdes inne for å aktivere trilleassistanse, som får motoren til å gå sakte slik at du slipper å slepe sykkelen opp bakken selv :-)

 

Displayet på styret er veldig praktisk. Her får du god oversikt over alt. Det er fire knapper: motor på/av, lys foran og bak, resett knapp og meny knapp. Skjermen er todelt. Øverst ser du alltid hastighet, batterinivå og kjøremodus. Nederst kan du velge mellom klokke, maks oppnådd hastighet, gjennomsnittsfart, hvor lenge du har syklet, hvor lenge de kan sykle før lading og total distanse syklet. Displayet kan tas av og legges i vesken når du ikke bruker det.

 

Motor og batteri kommer fra BOSCH. Lithium-ion batteri, 250W, 11Ah/400wh, 36V. Batteriet har en rekkevidde på 40 - 120 km, avhengig av terreng og modus. Ladetid er 1,5 timer til 50% og 3,5 timer til 100%. Batteriet kan lades på sykkelen eller tas ut og lades inne. Lader følger med og ser ut som en pc-lader, bare litt større. Hastighet med pedalassistanse er begrenset i henhold til lov til maks 25 km/h. Batteriet har 2 års garanti fra BOSCH. Det er 4 modus: Eco, Tour, Sport og turbo. Du velger selv den som passer best. I tillegg får du trilleassistanse som trekker sykkelen opp bakken for deg. Gir og bremser kommer fra SHIMANO. 8 interne gir av typen Shimano Nexus gir sømløs giring uten at kjede hopper opp og ned mellom tannhjulene. Både gir og bremser er godt beskyttet og trenger mindre vedlikehold. Begge bremser er av typen Roller Brake og er eBike approved.

 

Sykkelen passer for de fleste. For optimal sykkelposisjon anbefales sykkelen til personer som er ca 145 - 179 cm høy. Når sete er på det laveste er det ca 69 cm ned til pedalene. Samme mål på det høyeste er ca 90 cm.

 

BOSCH har gjort en fantastisk jobb i utviklingen av denne motorpakken. De har fått med seg de viktigste funksjonene og gjort betjeningen veldig enkel. Motoren er kraftig og passer godt til bakker. Dette er en meget god og brukervennlig el-sykkel. TUT OG KJØR!

 

Spesifikasjoner:

  • Gir: 8 gir. Shimano Nexus, m/Freewheel, 36H.
  • Farge: Lime. Det vil si veldig grønn :-) Fargen er mer frisk enn skarp. Muligens litt lysere enn det som kommer frem på bilde. Ikke metalic. 
  • Ramme: Aluminium-alloy. Townie Go! 6061-T6, Flat Foot Technology.
  • Gaffel: Hi-Ten steel unicrown, rett/konisk.
  • Headset: 1 1/8" steel gjenget/semi-integrert.
  • Bremser: Front: Shimano roller brake aluminium-alloy, 36H Bak: Shimano roller brake aluminium-alloy, 36H.
  • Felg: Aluminium-alloy. Electra lakkert, farge som matcher sykkelen, 36H.
  • Spiler: 14G stainless, m/messing koblinger.
  • Nav forhjul: Aluminium-alloy.
  • Nav bakhjul: Aluminium-alloy.
  • Dekk: Schwalbe Fat Frank 26" X 2.35", balloon dekk m/punkteringsbeskyttelse - Kevlar Guard Casing, 67TPI.
  • Kranksett: Aluminium-alloy. Smidd FSA, 170 mm.
  • Pedaler: Aluminium-alloy. M/sklibeskyttelse og orange refleks.
  • Giring: Shimano Nexus, bytter gir med vrider på håndtaket, 8-gir.
  • Drev: Shimano, 20T.
  • Kjede: KMC X10e, 1/2' x 3/32".
  • Bremsehåndtak: Aluminium-alloy. Shimano Nexus, 4-Fingre justerbar.
  • Sadel: Ergonomisk m/støtdempende elastomer.
  • Setepinne: Aluminium-alloy. Dobbel bolt, micro justerbar, 27.2mm X 350mm.
  • Styre: Aluminium-alloy. Townie, 6061-T6.
  • Stem: Aluminium-alloy. Smidd, 22.2mm, Quill.
  • Håndtak: Electra Ergonomisk, sadel matchende leatherette.
  • Driftstemperatur (omgivelser): -10 til +40 celsius. Må ikke utsettes for frostspreng, som oppstår dersom regnvann trenger inn og ikke rekker å renne vekk eller tørke før det fryser til is.
  • Lagringstemperatur (omgivelser): -10 til +60 celsius.
  • Ladetemperatur (omgivelser): 0 til + 40 celsius.
  • Beskyttels mot omgivelser (motor og batteri): IP 54 (tåler støv og vannsprut/regn).
  • Følger med: Bosch 400 batteri og lader, Bosch Intuvia konsoll, aluminium bagasjebrett, Spanniga LED front og bak lys, ABUS rammelås, lakkerte skjermer som matcher sykkelen, kabler og wiere er trekt innvendig gjennom rammen, lakkerte felger som matcher sykkelen, dobbel støtte på midten, stainless steel og anti rust deler.
  • Vekt: 24 kg.
Tilbehør
Alternativer
Produktanmeldelse
Gjennomsnittlig vurdering:

Paula VT 16.10.2019 Love my new Townie Go! I think it will change my life ??
 
Upassende?

Eva Austnes 05.10.2019 Elsker denne sykkelen, verdens kuleste å se på og har virkelig fått en ny sykkelopplevelse, helt fantastisk å komme seg opp bakkene med sykkelvogn! Just Love it!
 
Upassende?

Monica Berge 26.09.2019 Denne sykkelen er helt super. Behagelig og lett å bruke. Anbefaler denne modellen.
 
Upassende?

Eva Janitz 08.09.2019 Veldig fornøyd. Morsom sykkel. God sittestilling. Lett å komme i gang.
 
Upassende?

Kristina Sand 08.09.2019 Altså. Denne sykkelen. Ikke bare er den superbehagelig å sykle på, men det er kanskje verdens peneste sykkel. Jeg får så mange komplimenter på sykkelen og jeg er faktisk ganske kry når jeg triller den ut fra sykkelparkeringen. Ble tipset om Towniesykkelen på jobb, da sykkelparkeringen er fulle av de. Jeg bruker den hver dag til og fra jobb og jeg gleder meg til å bruke den. Lyktene som følger med lyser godt og jeg føler meg trygg når jeg sykler på dårlig opplyste sykkelveier. Batteriet har god kapasitet, jeg lader det ca én gang i uken. Fargen Rose Gold er helt fantastisk, akkurat passe feminin, classy og bare nydelig! Helt klart den beste investeringen jeg har gjort!
 
Upassende?

Kari Solheim 06.09.2019 Jeg syns det er kjempesykkel, for en voksen dame som ikke har syklet så mye. Deilig sete. Det eneste jeg har å utsette på er rammelåsen, som jeg synd er lit vanskelig å bruke.
 
Upassende?

Ida 07.08.2019 Skikkelig kul, stillegående og behagelig sykkel!... Men: Sykkelsetet bruker veldig lang tid på å tørke dersom den har stått ute i regnet uten trekk. Jeg pleier å måtte la den tørke i et døgn før den blir helt tørr igjen. Det er også vanskelig å stramme til justeringen for sykkelsetet. Opplever at setet ofte blir skjevt etter jeg har brukt den etter justering, selvom jeg har trodd jeg har strammet den hardt nok til. Det er en smule irriterende at man ikke kan gire mens man trør med pedalene (ellers vil den ikke gire skikkelig). Det er en tilvenningssak, men utfordrende i starten når man skal opp bakker siden man mister mye av farten så snart man slutter å trø for å gire ned. Liker ikke at man ikke kan ta av sykkelcomputeren. Sykkelstøtten bruker man litt tid på å bli vant med. Den kan til tider gjøre det ufattelig irriterende å skulle laste sykkelen, siden støtten gjør at enten forhjulet eller bakhjulet løftes opp fra bakken (kommer an på hvor vekten ligger). Forhjulet har da en tendens til å vri seg rundt, så det er vanskelig å stabilisere sykkelen, eller bare vanskelig å komme til hvis man skal låse forhjulet fast i noe. Sykkellåsen på bakhjulet virker ganske billig, siden jeg ofte har problemer med å få nøkkelen ordentlig inn i låsen. Må stå å rikse den til for å få inn nøkkelen, nesten hver gang jeg skal låse opp låsen. Dette er absolutt en bysykkel, siden den ikke egner seg til å sykle på lange, slake strekninger. Man får ikke helt den ønskede farten siden hjulene er små og tjukke. Man skal også være litt obs når man kjører over kanter i høy fart siden sykkelen ikke har dempere.
 
Takk for produktanmeldelse, Ida. Det er en enkel løsning på alt, bortsett fra det med demping i gaffelen. For optimal komfort med denne typen dekk bør det ikke fylles like mye luft som i vanlige dekk :-)

1. Fuktig sete. For å holde setet tørt på regnværsdager kan du bruke et setetrekk. Setetrekkene kan brukes for å hindre at sete blir vått, ellern brukes etter at sete har blitt vått. Rekkefølgen velger du selv.
2. Stramme sete. Sjekk om det er fett igjen fra monteringen på fabrikken. Av og til er det et lite lag med fett på setepinnen, som gjør at det ikke blir tilstrekkelig friksjon.
3. Giring i bakke. Det du nevner er en ulempe med denne typen gir. Fordelen er at du kan gire samtidig som du står stille. Du kan altså sykle i åttende gir inn i et kryss - stanse for motgående trafikk - og sykle videre i første gir. Årsaken til at det ikke er mulig å gire i motbakke er at systemet er har innebygget beskyttelse mot overbelastning. Løsningen er ment for å beskytte mot unødvendig slittasje/ødeleggelse. Det kan være lurt å velge gir før bakken. Alternativt "slippe" padalen i et lite sekund samtidig som du girer.
4. Støtten. Det er mulig å regulere høyden på mange typer støttebein.
5. Rammelåsen. Dette er en av verdens mest solgte rammelåser. Hvis nøkkelen er vanskelig å bruke, så kan det være lurt å smøre med litt låsolje.
6. Hastighet. Alle elsykler slutter å gi kraft/hjelp ved 25 km/t. Det gjelder alle eylskler. En sykkel med større hjul er enklere å sykle fort med. Det er ca 12,56 cm kortere omkrets/sirkel på din sykkel, sammenlignet med sykler som har tilsvarende dekk på 28" felg.

Ta gjerne kontakt hvis det er noe mer du lurer på :-)

 
Upassende?

MS 03.07.2019 Flott sykkel, eneste minus, det burde være rustfrie skruer, på styre og setefestene
 
Hei. Det er rustfrie skruer :-) Kontakt oss på kundeservice hvis du har utfordringer med sykkelen din.

 
Upassende?

Siri Wendelborg 03.06.2019 Jeg elsker den nye sykkelen min! Den er svært god til bybruk og er nå min "andre bil". De store hjulene gjør det lett å manøvrere seg opp og ned fra fortauskanter, samtidig som at de er for brede til å passe nedi trikkeskinnene. Å eie en elsykkel gjør det lett å alltid velge å sykle, for jeg avpasser drahjelpen jeg får fra motoren etter dagsform. Mitt eneste aber er at den er nokså lang, så det er så vidt jeg får den inn i heisen på jobb for å komme til sykkelparkeringen. Til gjengjeld får jeg mye skryt for den fine og blå sykkelen min :)
 
Upassende?

Daniel C. F. 30.05.2019 Ein svært god sykkel til bybruk. At den er litt meir kompakt og robust enn tidlegare syklar eg har hatt, gjer at den er lettare å navigera med i trafikken. Spesielt dei tjukke dekka gjer det lettare å koma seg opp og ned av fortauskantar, sykla over trikkeskinner og liknande. Eg har ikkje hatt elsykkel før, men no som eg først har kjøpt ein kjem eg nok ikkje til å gå tilbake til å berre ha sykkel utan motor. Denne sykkelen erstattar ikkje berre den gamle sykkelen min, den erstattar også bilen til småturar og kollektivtransport til og frå jobb.
 
Upassende?
Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.